söndag 20 november 2022

Det blev ett #kivaVM trots allt

Goda fotbollsvänner,

jag funderade väldigt länge över skall jag ordna #kivaVM i år eller inte. Det FIFA gör är så motbjudande och sättet Qatar fick VM, hur gästarbetarna har behandlats, det att det på riktigt byggs massiva stadion med lufkonditionering och VM är på vintern är ju helt absurdt. Jag kommer helt klart att se mycket mindre fotboll denna gång.

Samtidigt så har jag bara goda minnen av #kivaVM (och #kivaEM). Kännt en gemenskap bland (främst) finlandssvenskar vars gemensamma intresse är fotboll. Den delen övervägde till sist, så det blir 8-års jubileum för tippningen. Vi har haft VM2014, EM2016, VM2018, EM2021 och nu då VM2022, så femte mästerskapet i rad.

Jag kommer att satsa mindre resurser denna gång på uppdateringarna, men jag meddelar nog alltid hur ställningen ser ut i tippningarna.

Greger
Borgå
20.11.2022

Länken till tippningen som stänger idag den 20.11.2022 klockan 18:00 hittar du här: https://t.co/1fLnvd5m1i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar